| Οικολογικά νέα |
|
|
1.Στον κόσμο υπάρχουν εκατομμύρια P/C . Κάθε φορά που ο χρήστης τους σταματά να χρησιμοποιεί το πληκτρολόγιο και το ποντίκι ο επεξεργαστής επιβραδύνει μέχρι που σταματά. Πολλαπλασιάζοντας αυτές τις παύσεις με τον αριθμό των υπολογιστών που υπάρχουν σε όλο τον κόσμο, προκύπτουν χιλιάδες ώρες αδράνειας. Γιατί λοιπόν να μην τις αξιοποιήσουμε; Σε αυτή στην ιδέα βασίζεται το seti@home, το πρώτο λογισμικό «υπολογισμού πλέγματος». Το δημιούργησε το 1999 ο Ντέιβιντ Π. Άντερσον, ένας ερευνητής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϋ. Για παράδειγμα στο http://hydrogenathome.org δανείζεται το p/c σας σε μια έρευνα για την «πράσινη» παραγωγή υδρογόνου, το οποίο είναι δυνητικά μία ενεργειακή πηγή με μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. 2. Το κοινωφελές ίδρυμα «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης» θα απονέμει από το 2010 ένα βραβείο για εξαιρετικά έργα και μελέτες που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος. Το βραβείο αφορά ιδιαίτερα τις πρωτοβουλίες με ευρωπαϊκή διάσταση. Η διάκριση, την οποία μπορούν να κερδίσουν μεμονωμένοι πολίτες, ενώσεις και επιχειρήσεις, θα απονέμεται κάθε δύο χρόνια και θα συνοδεύεται από έπαθλο ύψους 250.000€. Συνεπώς, πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα περιβαλλοντικά βραβεία στον κόσμο. Το ίδρυμα επέλεξε το Αμβούργο ( Γερμανία) για την απονομή του βραβείου, επειδή ανακηρύχθηκε πρόσφατα «Πράσινη Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2011» από την Ευρωπαϊκή επιτροπή , αν και όπως είναι ήδη γνωστό, ο Αριστοτέλης Ωνάσης, ανέθετε κατά τη δεκαετία του 1950, την ναυπήγηση των πλοίων του στην ίδια περιοχή. 3. Οικολογικό μπετόν. Για την παραγωγή τσιμέντου οι πρώτες ύλες θερμαίνονται σε θερμοκρασία περίπου 1500 βαθμών Κελσίου. Οι κλίβανοι και τα ίδια υλικά απελευθερώνουν μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα: περίπου έναν τόνο CO2 ανά τόνο τσιμέντου. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η παραγωγή τσιμέντου εκπέμπει περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από ότι οι αερομεταφορές. Ένας νέος τύπος τσιμέντου που αναπτύχθηκε όμως σε μία εταιρία του Λονδίνου την Novacem υπόσχεται πολύ μικρότερη επιβάρυνση του κλίματος. Ο ανθρακούχος ασβεστόλιθος αντικαταστάθηκε με πυριτικό μαγνήσιο , και καθώς το τσιμέντο πήζει, δεσμεύει το διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα. 4. Ψάρια κατά της άνοιας: Το γεγονός ότι τα ψάρια είναι μία υγιεινή διατροφή έχει αποδειχτεί. Ερευνητές στο Λονδίνο απέδειξαν ότι η κατανάλωση τους προστατεύει και από την νόσο Αλτσχάιμερ. Οι ερευνητές εξέτασαν την διατροφή 15.000 ατόμων ηλικίας άνω των 65 ετών στην Κίνα, στην Ινδία, στο Μεξικό , στο Περού και την Δομινικανή Δημοκρατία. όσοι έτρωγαν ψάρι δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα παρουσίαζαν μείωση του κινδύνου εμφάνισης άνοιας κατά σχεδόν 20% ενώ η καθημερινή κατανάλωση ψαριού μείωνε τον κίνδυνο κατά 20% επιπλέον. |